lauantai 22. helmikuuta 2014

Vastaukset - Treenaaminen




Mistä sait innostuksen salilla käymiseen? Näin meidän kouluterkkarin käsivarret (hän kisasi body fitneksessä) ja ihastuin siihen treenattuun ulkomuotoon. Siitä lähti into! Olin myös silloin sydänsuruissa ja halusin jotain tekemistä ja muutosta.

Kuinka kauan sitten aloit treenaan ns. ''tosissas''? Hmm, no silloin vuonna 2012 talvella ja keväällä se mun salilla käynti oli enemmän sellaista, että juoksin juoksumatolla, tein paljon vatsoja ja joskus käsiä.. Halusin vain olla hoikka.. (nyt kun katsoo taaksepäin, niin hurjan pieni ja muodoton sitä on ollut)

Sitten kun tuli kesä, vaihdoin salia, ja siellä sain helppiä omistajalta. Aloin syömään kunnolla ja treenaamaan kunnolla. Eli kesästä 2012 lähtien vois sanoa, että oon treenannut tosissani. Mutta onhan se alussa ollut aika paljon hakemista ja epävarmaa, ja kokoajan sitä on alkanut treenaamaan vaan enemmän tosissaan kun on oppinut asiat paremmin ja tuntee kroppansa.  
  
Kun aloitit salilla käymisen saitko heti jotain ohjausta vai olitko selvittänyt etukäteen mitä teet vai sujuiko treenaaminen heti ihan luonnostaan? Sain joo ohjausta. Ihan alussa tämä kouluterkkari auttoi, sitten mua on auttanut eräs Jasmin, ja tää salin omistaja. Ikinä mulla ei ole kuitenkaan ollu varsinaista PTtä, vaan ton alkuun pääsemisen jälkeen olen paljon lueskellut ja oppinut lehdistä ja netistä.

Milloin aloit huomaan tuloksia? :) Alussa sen huomasi aika hyvin. En osaa tarkalleen sanoa kauan meni aikaa.


Ootko ikinä ajatellu osallistuvas joihinkin body fitness-kisoihin? Onhan se tietty käynyt mielessä, mutta en usko että kuitenkaan haluaisin. Silloin pitää omistautua siihen juttuun 110%, ja on tosi tiukkaa kun on dietillä. Pitäisi myös olla valmentaja ja sellaista. En tässä elämäntilanteessa ainakaan haluaisi, enkä usko että tulevaisuudessakaan. Katson ja ihailen mielummin sivusta. 



 Viime vuoden Fitness Expossa body fitness kisaajia rivissä.

Mitä lisäravinteita käytät? Normi palautusjuoma, pelkkä proteiini erikseen, vitamiinit, omegat, kreatiini, L-glutamiini ja tehonlisääjää jos tekee mieli. En kuitenkaan oo tosi tarkka ja usein unohtelen ottaa jotain, mutta palautusjuomaa en ikinä unohda, se on se tärkein. + Riittävästi hyvää ravintoa ruuasta.

Milloin ja miksi aloitit niiden käyttämisen? :) Aloitin ihan heti palautusjuoman käyttämisen, koska mulle opetettiin niin. Sitten aloin pikkuhiljaa ottaa selvää muista lisäravinteista, testailin ja otin niitä käyttöön.

mikä on suosikkiliikkeesi salilla? Tää on paha! Pakko valita kolme! Perus kyykky, jalkaprässi ja ylätalja leveellä lapiokahvalla. 


Päätin valita mun suosikkiliikkeen jokasesta treenistä! Vaikeeta!

Lemppari jaloille - Perus kyykky
Lemppari hauiksille  - Hauiskääntö mutkatangolla taljassa
Lemppari ojentajille - Dippi lisäpainolla
Lemppari selälle - Ylätalja lapiokahvalla
Lemppari rinnalle - Perus penkki tottakai
Lemppari olkapäille - Pystypunnerrus
Lemppari vatsalle - Voimapyörä

Vieläkö olet jumissa 13 leuanvedossa? Joo.. Tää johtuu varmaan paljon siitä että mulle on tullut lisää painoa. Uskon että kun nyt kohta alan keventämään ja treenaan niitä säännöllisesti niin varmaan kehittyy. Tästä voi katsoa mun viime leuanvetovideon.

Suositteletko alottelijaa menemään kuntosalille, jossa saa ohjausta vai onko ohjaus mielestäsi välttämätöntä? Vaikea sanoa, riippuu ihan ihmisestä että tarvitseeko. Nykyäänhän on hirveesti treeniblogeja ja lehtiä joista voi oppia. Tietty se olisi aina paras jos joku ihan näyttää miten tehdä, mutta riippuu..

Millainen on treeniohjelmasi tällä hetkellä? ma-jalat ti-kädet ke-selkä to-lepo pe-rinta la-olkapäät ja su-lepo. + vatsat kerran tai kaksi kertaa viikossa jonkun treenin päätteeksi.

Teetkö treeniohjelman itse? Teen itse! 



Oliko oman kroppasi kehitys nopeampi aloittaessasi treenaamisen kuin mitä se on nyt? Alottaessa se oli ainakin huomattavampi, mutta vaikeeta sanoa.

Ja kuinka paljon kehitystä on havaittavissa kuukaudessa nykyisin? Hmm, en kyllä kuukaudessa välttämättä huomaa mitään ulkomuodossa. Mun pitäs vissii seurata muodon kehittymistä ottamalla kuntokuvia säännöllisesti..
Mutta voimassa huomaan kyllä vähän kehitystä. Esim. että pystyy laittaa enemmän painoo kyykkyyn.

Ootko koskaan ite harkinnut personal trainerin uraa? On joskus käynyt mielessä, mutta en tiedä sopisko se mulle.

Kuinka usein käyt salilla ja kuinka kauan olet sielä noin suurinpiirtein? Menee yleensä noin tunti, joskus vähän enemmän.


Heippa!


12 kommenttia:

  1. Anonyymi2/22/2014

    Moikka! Oon kiinnostunut salilla käymisestä ja ajattelin aloittaa siellä reenaamisen toukokuun alusta lähtien, kun lopetan tämänhetkisen harrastukseni. Siispä päätin kysyä sulta vinkkejä aloittavalle salilla kävijälle! Millaisella treeniohjelmalla sun mielestä ois hyvä aloittaa? Ravintopuolelta mulla ois kans kysyttävää :) Nykyäänkin vedän protskut ja tietenkin vähän hiilaria naamaan reenin jälkeen. Haluaisin kokeilla muita lisäravinteita, mutta en tiedä niistä paljoakaan. Mitkä on semmoset perus hyvät ja tarpeelliset lisäravinnot, joita kannattais popsii reenaamisen ohella? Mulla ois niin paljon kysyttävää tästä, mut mennään aluks näillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos et oo moneen vuoteen käynyt yhtään salilla tai ehkä jopa astut ekaa kertaa salille ? niin kannattaa alottaa ekat päivät sillee että käyt koko kroppaa läpi salilla, eli et tee vaan tiettyä lihasryhmää. Tällee totutat sun koko kroppaa siihen lihastreeniin. Sit pikkuhiljaa alat jakamaan sun kroppaa eri treeneihin, riippuu ihan siitä että miten monta kertaa viikossa pystyt käymään. En voi sanoa tiettyä treenijakoa, koska ei oo tiettyä oikeeta. Itselleni sopii hyvin toi jako mikä mulla on, kun käyn 5keraa viikossa, mutta jos käy vaikka 3 kertaa niin pitää jakaa niin että jotkut lihasryhmöt samana päivänä.
      Aluks ainakin se palautusjuoma, ja sitten perus omega rasvahapot olis hyvä saada, ja jotain vitamiineja. Et välttämättä aluks tarvii sen ihmeellisempiä juttuja :) Perus ruokapuoli kutienkin se tärkein.
      Oliko mitään apua? Kysy vaan lisää sitten :)

      Poista
  2. Aivan huippu postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiitos! Kiva että tykkäsit :)

      Poista
  3. Vastasit että et tiedä sopisiko personal trainerin ura sulle. Okei sä tunnet ittes parhaiten, MUTTA se kaikki mitä oon saanu susta irti blogin kautta pintaraapaisuna niin oon ehdottomasti sitä mieltä, että sulle sopis joku ammatti liikunnan parissa!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kivaa että oot sitä mieltä!:) Voishan se sopiakin, mut kaikista mieluiten tekisin jotain luovaa työkseni. Enkä tiedä osaisinko olla sellannen tosi ankara pt joka huutaa salilla että "vielä yks perkeleee" :D

      Poista
  4. Anonyymi2/23/2014

    Mitä käytät palautusjuomana? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/recovery-pro Tätä just nyt, suklaan makuisena :)

      Poista
  5. aaah du har så fin kropp! :O

    www.jenkkakahvoistapyykkilautaan.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih tack Anna! :) Haha bäst namn på din blogg :D

      Poista
  6. Oot niin ihanan inspiroiva!! <3

    VastaaPoista
  7. Anonyymi2/27/2014

    minkälaisia vatsaliikkeitä teet viikottain? Jotain hyviä vinkkejä? :DD

    VastaaPoista